17.8.06

Runotorstai - On lottovoitto syntyä suomeen

On lottovoitto syntyä suomeen

Minä tulen tuhansien järvien maasta
jossa jokaiseen järveen on
yksi lottovoittaja hukkunut

Minä tulen vihreän kullan maasta
jossa kenenkään veri ei ole sinistä
vaan punaista kuten kirveen hamara näyttää

Minä tulen tasa-arvon ja vapauden maasta
se on kansakunnan luja asfalttiperustus
johon lottovoittajilla on aitoa perstuntumaa

Minä tulen tuhansien löylyjen maasta
meillä saunan takana on muukalaisille tilaa

minä tulen haikeiden tangojen maasta
minulla on kolme sähköpostiosoitetta ja kaksi kännykkää,
mutta kukaan lottovoittaja ei halua jakaa onneaan

On lottovoitto syntyä suomalaiseksi
siitä onnesta ihan mielellään halkeaa

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hauskan ironinen runo! Pidin.

Tuomo Lindgren kirjoitti...

Kiitos, vaikka aika latteaksi tämä jäi. Tekstikatkelman onnellinen mies, joka ei saanut nukutuksi onneltaan oli huomattavasti hienompi kuvaus. Luin hänen onnenkuvauksensa myös ironisena.

voiko olla niin onnellinen että se kääntyy tuskaksi asti.

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä onni voi aiheuttaa tuskaa.

Ansku kirjoitti...

Hyvä runo, kiitos!

Paperivuorineuvos kirjoitti...

Hauska, ironinen runo. Erityisen hieno tuo lottovoitto-oivallus. Miten moni onkaan suhteettoman suuresta lottovoitosta mennyt ihan sekaisin.

aallotar kirjoitti...

Musta tää ei ollut yhtään lattea. Toi kaks kännykkää ja kolme sähköpostiosoitetta kuvastaa hyvin suomalaisia.